reede, 5. veebruar 2010

Hullkirjutaja

Kuna ma olin peaaegu terve jaanuari vait, loen oma moraalseks õiguseks iga päev mingit möla ekraanile kallata.

Teate, mis mulle kirjutamise (loovkirjutamise) juures kõige rohkem meeldib?
Reavahed, interpunktsioon ja kursiivid, sõrendused, paksendused jne. Mitte et mu kirjavahemärgid oleksid alati õiges kohas, aga mulle pööraselt meeldib nende ja muude sarnaste asjadega mängida.
Rõhu võib paika panna kas kursiivi või reavahetuse või suurtähtedega, igaüks annab lõpptulemusele pisut erineva maitse. Saab mängida sisekõne ja autorijutustuse vormidega, vahel mitte panna kursiivi sinna, kus see justkui võiks olla, valida koma või semikooloni vahel ja sellega muuta lause tooni ning sisu...
Kui poleks kirjavahemärke ning fondivahetusvõimalusi, poleks kirjutamine veeranditki see, mis ta on!

/tagasi kirjutama.

Loojutustamine on raske töö, aga kui olen jälle paar lehekülge edasi jõudnud, saan asja üle käies möllata reavahede ning kursiividega, korduste sissemängimise ja jutustavate lausete lõppu topitud küsimärkidega - ja see on vaeva väärt, absoluutselt!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Ma loen su sõnu, kui nad välja kirjutad ning avaldad!
Noh, paari erandiga.