Olin 2 päeva hästi jõuetu ja roid ja üldse ei jaksanud muud trenni teha peale kiire plangu kord päevas.
Täna hommikul läks kell 5 uni ära. (Loe: väsimus oli, aga kuna ärkamiseni oli nii vähe aega, ei lubanud aju enam unel tulla, kuidas ma ka ei keskendunud.) Mõtlesin, et kasutaks siis selle ootamatult sülle langenud väikese trennipuhkuse järgse vaba aja ära ja prooviks jõuharjutusi aja peale ära teha.
Kätekõverdused - järjest 45 - olemas.
Kõhulihased (kusjuures tugitooli, mitte inimese abiga) - 2 minutiga 74 - olemas.
Arvestades, et 23.-ni on veel nädal, väga lootusrikas =)
***
Sirbi ja ZA/UM-i asjus: minu kui kõrvaltvaataja jaoks oli Kareva, Tedre, Valgu ja
Strandbergi kohast vabastamisest (kuna seda ma pealt ei näinud ega tea, kui viisakas - allikaks Kender - või inetu - allikaks Kaus - see oli) vastikum see heatahtlik seksism (benevolent sexism), mis seejärel
Kareva pihta lahti läks. Millegipärast ma ei kuulnud halalugusid
sellest, kuidas Tedre süda on nüüd murtud või et kuidas ikka võis keegi
Strandbergi niimoodi alandada. Aga no kuidas ikkagi DORIS KAREVAT tohib niimoodi traumeerida nutab iga neljas.
No kurat!
Kui mingid strandbergid hakkama saavad,
saab ju Kareva ammugi - tugev tark naine, klopib pükskostüümi tolmust
puhtaks ja läheb edasi! Aga ei, on vaja nutta ja halada ning igatepidi
rõhutada, et Kareva on miski portselanist asjake, mis läheb meil katki
kohe iga müksu peale.
Suht jõhkralt on selle halajutu võtnud kokku all the pretty people.
Lisaks
on zaumlaste blogis mingi lahe kommentaator pidanud vajalikuks
rõhutada, et nad ei kõlba Sirpi, kuna pildi peal on kolmel tüdrukul
varbad sissepoole (!!!)
Aga ei, muidu meil siin Eestis on suhtumisega naistesse kõik absoluutselt korras.
Vähemalt Valgu pihta ei ole sama asja märganud. Vbla on asi vähem selles, et Kareva on naine ja rohkem selles, et pjedestaalil luuletaja.
VastaKustutama oletan, et Kareva on kuidagi ikka väga püha isik siis lihtsalt, nii naise kui luuletajana.
VastaKustutaValk on ilmselt vähem püha, vbla sest pole luuletaja? Aga ainult pjedestaalil luuletaja olemisest ka ei piisaks: oleks ses olukorras olnud nt Hando Runnel Kareva asemel, ma ikka ei kujuta ette sellist ohkamist ja kurbtust.
Mina ehmatasin Kareva asjast kuuldes samuti ära. Mitte sellepärast, et naine vmt vaid et poeet. Kes vajab töötut poeeti? Prisma? maxima?
VastaKustutaOlgu mainitud, et mu vintpüssi nimi on Doris Kareva auks oma nime saanud. Ta nimi on Doris.
Nimi on nime saanud vä? Ohoh!
VastaKustutaei tea, kuida Runneliga oleks olnud (kuigi ma mäletan, et kui teda pussitati, mis kahtlemata ongi väga kole lugu, siis keskendus samuti osa inimesi sellele, et "appikene, midagi pole enam püha, luuletajat pussitatakse", justkui tavalise inimese pussitamine oleks väiksem probleem
VastaKustutaa teiseks ei ole Runnelelil ka päris sama positsioon. Kareva jätkab seda pühade poetesside rida, mis Koidulast pihta hakkas (ma ei tea, kas keegi noorematest ongi sama koha saanud? Kristiina Ehinist seda kahtlustati, aga ma ei ole sama suurt pjedestaalile tõstmist siiski märganud). Nii et pmst anti kinga Lydia Koidulale.
Muide, niipalju kui ma kommentaare olen näinud, ei olegi ma märganud kommentaare Kareva südame murdmisest või traumeerimisest, nad on olnud puha pühaduserüvetuse võtmes; seda, et Kareva tunded kedagi huvitaks, ei ole täheldanud. või siis tasakaalukamad kommentaatorid, kes rõhuvad lihtsalt kompetentsiautoriteedile ja need märgivad reeglina ka Valgu-Tedre-Strandbergi ära.
VastaKustutaMõtlesin, et selliste asjadega saab luuletaja vms kultuuritegelase sümbolväärtust mõõta. Kareva paistab olevat selgelt püha luuletaja, kes esindab Kultuuri ja ma kahtlustan, et pühakspidamiseks ei ole vaja tema luulet lugeda. Runnelil on selline väärtus rahvuslastele (ja kuna Runnel on üsna ladus lugemine ja tema luuletused on laulusõnadeks saanud, siis arvatavasti tema jüngrid on teda rohkem lugenud) ja Runneli ründamine oli seega rünnak Eesti vastu. a nt kui Ene Mihkelsoniga midagi inetut tehtaks, siis oletan, et seda paneks tähele ainult intellektuaalid ja arvustaks sel juhul nagu iga ülekohtujuhtumit, mis uudisekünnise ületab.
Seoses selle lahtilaskmisega käib palju juttu isikute isikuomadustest. Et kes on see ja kes on teine - naine ja püha ja sümboliväärtusega.
VastaKustutaDoris Kareva toimetas kirjandust.
Kas tundus, et toimetatud on nii nagu toimetama peaks? Et tellitud on palju välisautoritelt, et esindatud on erinevad arvamused, et toimetamise käigus on autorite mõtted selginenud ja leidnud kauni väljenduse...?
Kas pole mitte nii, et enamiku kirjanduse osast täitis Kareva enda läbiviidud intervjuudega, et on teatud autorite ring, kes saavad ikka ja alati kiita (täiesti sõltumata järjekordse kulkatoeltrükitud asja kvaliteedist), et nii mõnegi välisautori udu trükitakse ära just taolisel kujul, nagu see sulest pritsinud on, et teatud hulk aktiivseid arvustajaid jäävad igaveseks Sirbis avaldamata...?
Küsimus on tegelikult sümboli töö kvaliteedis, mis senise Sirbisõja käigus on muutunud täiesti kõrvaliseks.
Hea luuletaja olemine ei taga hea toimetaja olemist.
Olen Sirbi tellija ja lugeja.
Ma kirjutan selle kohta eraldi postituse, kui fb-d lahti tehes ei avasta, et keegi on seda juba teinud.
VastaKustutaKarevale kuulub terve kirjastus ja nüüd pool kohta Loomingus, mis kuradi mõttes kõik ohivad, et töötu?
VastaKustutakes kõik? ma ei ole ausalt öeldes mujal kui kask jaani kommmentaaris mingit töötujuttu näinud.
VastaKustutaKareva puhul on veel ka see aspekt, et 1979. aastal visati ta võimude poolt poliitilistel põhjustel (ühele samizdat-väljaandele kaastöö tegemise eest) ülikoolist välja. Tõsi küll, 1983. aastal lubati tal kaugõppes ülikool lõpetada.
VastaKustutaNii et antud juhul tekkis nagu teatav déjà vu effekt.