teisipäev, 15. mai 2012

Pargiesteetika

Kaks meest, üle viiekümne, alla seitsmekümne, habetunud, aga puhtad ja normaalse rühiga.
Joobnud ka ei paista.
Astuvad läbi pargi ja arutavad selle võlusid.
- Näe, ja siin on mõned kollased tulbid valgete sekka sattunud!
- Mhmh. Kenad on vaadata küll.
- Ja sealt paistab vist pink?
- Ei, see ei ole pink, see on see... tahvel. Teadetetahvel.
- Noh, eks tahvli peal kannatab ka istuda. Kas lähme vaatame?
- Ei, mis me ikka... sa vaata parem, missugune kena neiu just vastu tuleb!

***

Muuseas, selle jutuga olen ma suhteliselt nõus. Eriti nõus punktiga, kus soovitatakse mitte mõelda kasutuid mõtteid.
Üks vaimse tervise suhtes kõige sõbralikumaid mõtlemisharjumusi: olukorra tekkides esmalt sa tõesti märkad end uppuvat piinavatesse ja kasutegurita mõtetesse, ning teise punktina lõpetad sel mõttesuunal rahmeldamise kiire kokkuvõttega "mh, sihitu rapsimine käib praegu, see on mõttetu ja piinav!" ning mõtled - või veel parem, teed - selle asemel midagi paremat.
Samuti on tore, et kirjutises kasutatakse nii palju sõna "kidiseb". See annab närvilise siseelu tunde hästi edasi.

(Aa, ja üldiselt ma seda blogi väga ei armasta. Seal kirjutatakse lihtsad asjad keeruliseks tõsise näoga varjatud rõõmust selle üle, et osatakse palju keerulisi sõnu ja mõtteid sõlme keerata. Aga konkreetselt too postitus on täitsa kombes.)

7 kommentaari:

  1. See dialoog oli nagu ulmefilmist kus kaks tulnukat maalasi püüavad kehastada.

    VastaKustuta
  2. Äkki olidki ja ma olin tunnistajaks võõrliigi Maale sisenemisele?

    /läheb elevile.

    See selgitaks ka, miks ma tegelikult kuulsin ühte meestest ütlevat "... milline kena neegrineiu just vastu tuli".
    Tsenseerisin selle "neegri-" kui kuulmishallutsinatsiooni kirjapandavast tekstist välja, sest on mis on, aga neeger ma kohe kindlasti ei ole.

    VastaKustuta
  3. Südame teeb nukraks, kui keegi jälle ütleb, et keerulist juttu ajame, kui ometi proovime teha, et oleks rõõmus ja must-valgete ja värviliste piltidega ning niimoodi kirjutatud, et väeti laps ja vana inimene võivad ka aru saada. Ainult va Kunnus kirjutab niimoodi,et mõtle nädal ehk kuu aega järele, kuhu seen'd õieti sihib.

    VastaKustuta
  4. Alsoo, head vanamehed, tahaks ise ka selline olla.

    VastaKustuta
  5. Just-just, Kunnus viib te renomee täiega alla praegu =)

    VastaKustuta
  6. (Ta isegi kustutas ära mu kommentaari oma loo all. Kommentaar ei olnud ropp ega sõimav vaid juhtis tähelepanu sellele, et lapsi ei ole vaja püsti upitada ja käima utsitada, nad õpivad püstiajamise ka lihtsalt vertikaalis liikuvaid täiskasvanuid nähes täiesti edukalt ära.)

    VastaKustuta

Ma loen su sõnu, kui nad välja kirjutad ning avaldad!
Noh, paari erandiga.