reede, 26. jaanuar 2024

Tervislik seisukord halvenes

Ma jäin vahepeal haigeks.
Mitte niimoodi haigeks, nagu enamasti "haigeks jäädakse", vaid niiimoodi, et ma arvasin, et on jälle maohaavand, seejärel, et nii rõve maohaavand vist ikka ei olnud, ja siis kutsus Poeglaps mulle kiirabi, sest ma seisin püsti, ükski teine asend ei kõlvanud, ja huilgasin nagu udusireen. Ei saanud üldse olla.
Kiirabi viis mu haiglasse, kus tehti kompuutertomograafia. Äge kõhunäärmepõletik, ütlesid nad. Siis tehti ultraheli, mis ütles, et sapipõis on kive täis.
Esmaspäeval lähen tagasi, siis nad lõikavad mul sapipõie välja. 

Ei ole väga toredad päevad olnud. Peamiselt magasin päevad ja ööd otsa, vahelduseks valutas jälle pea, mitte kõht. Aga mul on päris hea tugivõrgustik ikkagi. Poeglaps, Tütarlaps ja K, ka mu ema pani natuke õla alla (loe: raha).

Kui ma K-ga ei rääkinud, kirjutasin luuletuse.
Nüüd on jälle kõik hästi. Aga samas on luuletus muidugi tõsi.
Ma olengi väga tõsine inimene.

Vaata, ma võiksin kirjutada suuri sõnu. 
See kõik on olemas, lihtsalt eesriie on varjuks.
Vaata, ma võiksin elada suuremat elu,
kuid ei taha, et sellega jälle ma harjuks.

Suur elu on valu
ja mina vana väsinud naine.
Elangi pisikest elu,
olen leige väherasvane aine.

Kui ma sinust räägin, siis muigamisi ja leebelt.
sest ma ei taha kannatada, aitab sellest juba.
Jah, ma tahaksin seda, jah, ma tahaksin veel, et -
aga ei, parem ei taha. Nagunii pole luba. 

Oh, see on tuttav rada.
Nutt, karjed ja kirjutamine.
Ma ei taha kannatada,
verd nõrguda sinu nimel.

Valud ja ahastusvärin.
Koidiku külm hall taevas.
Kas mu leigus on üldse päris?
Vahet pole.
Mis ma end vaevan.
Las olla elu kerge ja jahe.
See on kindlasti valust väiksem pahe. 

Hetkel olen ma kohe eriti valu vastane. 
Äge kõhunäärmepõletik on jube. Ei soovita kellelegi. 
Aa, ja millest saab sapikivid? Te üllatute. Päriselt. Mina konkreetselt jahmusin ja nördisin. 
Sapikivid saab, kui ei sööda rasvast toitu. Kui sapp aina koguneb, aga teda ei kulutata ära, ta kivistub. 
Nagu - pffff.
Ja nad räägivad, kuidas nii TERVISLIK on rasvu toidus vähendada ... 
Krt, kas on MÕNI "kõik teavad seda"-teadmine, mis minu puhul ka kinnitust on leidnud v?! Aaa, ok - noorelt on kergem rasedaks jääda. 
Mhmh. See on. 

13 kommentaari:

  1. ei oska lohutuseks muud pakkuda, kui märkamist, et Rohelohe kiitis su "Kuningate" raamatut.

    https://serverisirvija.wordpress.com/2023/12/31/56-38-18-0-0/

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Nii nunnu =)
      Ma küll tahaks hirmsasti seda raamatut veel viimistleda ja parandada, aga kuna uustrükki ei paista, pole nagu mõtet. Ja siis on nii tore, kui kellelegi meeldib, nagu on =)

      Kustuta
  2. kas punane kala kvalifitseerub rasvase alla?
    Kas kõhunäärmepõletik tekkis sellest, et on sapikivid?

    Ma raamatuid pole lugenud, aga luuletused on sul minu arvetes endiselt ja jätkuvalt väga head.

    üütu ja vastik kindlasti, aga head paranemist!

    Tervitustega, kellakagu

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jep, need on põhjustajad jah. Kirurg oli esialgu nördinud, kui selgus, et ma ei joo peaaegu üldse alkoholi. Millest siis see põletik?! aga siis leiti ultrahelis sapikivid ja ta oli väga rahul =P Pankreatiidi põhjus leitud.
      Mis on "rasvane", pole tegelt aimugi. Aga idee on umbes selles, et me seedimisvõime arenes välja sellal, kui vahel pold mitu päeva üldse süüa, mingid marjad aint, ja siis sööd pool metssiga korraga. Ja sapipõis kogus sappi ajaks, kui see pool metssiga seedimist vajab. Nüüd me sööme regulaarselt ja väikesi koguseid JA tervislikke toite ja sapipõis ei ole arenenenud sellise eluviisi arvestusega.
      Ja aitäh!

      Kustuta
    2. Hea uudis selle juures on muidugi, et ilma sapipõieta võib tänapäeval täiesti normaalset elu elada ja ei märkagi, et mingi organ puudu =P

      Kustuta
  3. Oiraisk, see ON jäle asi. Mul oli detsembris, aga ma menetlesin selle valuvaigistitega ära. Võttis mitu nädalat ja 7 kilo mu suurest isiksusest. Tegelt on see kauamängiv asi ja tahab hella kohtlemist kogu elu. Ärgu see Sind enam iial tabagu!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tänud mõistmast =)
      Ma just mõtlesin kertu kommentaari peale, et "tüütu" ei oleks kohe kindlasti sõna, mida ma kasutaksin =P Rohkem nagu "mitte milllelegi muule ei suuda mõelda välja arvatud harvadel hetkedel, kui valu taandub, ja mõtlemine on siis laienenud teemadele "huvitav, kas lõug laual oleks parem asend kui püsti või ikka ei ole".

      Kustuta
    2. Selle kõige asemel tuleks kirjutada "AAAAAAAAA". Sest hoo ajal sa ei mõtle isegi mugavama asendi peale 🤔

      Kustuta
  4. Nii kahju kuulda, parane kärmesti.

    VastaKustuta
  5. Pai! Hoian opiks pöialt ja saadan mõttes jaksu. Rahulikku kosumist!

    VastaKustuta
  6. Mingu operatsioon hästi ja parane kiiresti. Emban.

    VastaKustuta

Ma loen su sõnu, kui nad välja kirjutad ning avaldad!
Noh, paari erandiga.