neljapäev, 8. veebruar 2024

Ma usun, ei usu

Ma olen viimased kuus päeva toimetanud omaenda tekste päevas vähemalt viis korda rohkem, kui normaalsetel päevadel.
Ühe lehekülje asemel 5.
Selle tulemusena olen omadega täiesti läbi, vihkan kõiki ja kõike (märgatav ka viimasest postitusest, juba teisel tihepäeval olin omadega läbi) ning mul pole leebust, lahkust ja sõbralikkust kuhugi anda. 
Täna ka ainult tõrelen maailmaga. 
10. veebruaril peaks see kõik läbi olema. Huvitav, kaua kulub, et end pärast välja puhata?

HOIATUS: Osa juttu kõlab, nagu oleksin väga uhhuu - aga krt, neid uhhuu-inimesi ma KA ei usu.

Mida kõik teavad ja mina ei usu


* kui oled hea inimene, läheb sul hästi
* jube tähtis on, mida sa sööd, millega end pesed, millest rõivaid kannad. (Öko päästab su!)
* sõltuvused on pahad
* suitsetamine on paha
* alkohol ei ole lahendus (mulle ei olegi, aga kellelegi kuskil on kindlasti)
* narkootikumid on eriti pahad
* keskmised tulemused milles iganes ütlevad sulle pädevalt, kuidas sinu elu, haigestumine, tervistumine jne käib
* asjade ärategemine annab positiivse laengu
* pole oluline, mida teised sulle teevad, loeb, mida sina teed teistele
* oma ala spetsialistid (arstid, psühholoogid, maalrid, õpetajad) on pädevad ja nende pead täis tarku mõtteid, usu neid.
* varem magama minnes saab rohkem und
* õnnelikkus on kinni mõtlemises ja tervislikes eluviisides
* paks olla on paha su tervisele
* ja üldse paha
* haridus teeb targaks ja pädevaks
* teraapiatest on vaimse tervise toetamisel suur abi
* peaasi.ee on pädev leht ja sealt saab kontakti pädevate inimestega
* inimene on selline, nagu haridused väidavad teda olevat
* kõike saab kehtivate reeglitega seletada
* seaduslikkus on headuse mõõdupuu
* välised näitajad (nt haridusdokumendid, kehamassiindeks, töölt/koolist puudutud päevade arve jne) näitavad neid asju, milleks nad väidetakse pädevad olevat
* teadus ei kannata "conformation bias"-e all

Mida ma arvan, et kõik teavad, ja olen täiega hämmingus, kui nad ei tea

Hoiatus: jaa, vastuolud! 

* inimesed on VÄGA erinevad
* tunded on hormoonides, kehalised
* inimese "ilu" peitub peamiselt tema endassesuhtumises ja -usus
* jutumärkideta ilu on ka olemas, aga selle märkamiseks peab tark olema
* psühhosomaatika on VÄGA sage 
* eksida ja oma eksitust tunnistada on väga tavaline ja igati normaalne (jutumärkideta)
* armastus päästab (kui mitte maailma, siis indiviidi ikka)
* inimene võib teha, mida tahab, ilma et sellest midagi hullu juhtuks
* enamik inimesi tahab teha nii hästi, kui nad suudavad
* ma ei ole isekas
* kuidas inimene kedagi/midagi näeb, on kaugelt enam mõjutatud sellest, milline inimene tema on, ja väga palju vähem sellest, milline on see inimene või nähtus, mida ta vaatleb
* mina tean enda kohta palju rohkem, kui sina minu kohta tead
* mis ei tähenda, et blogidest ei saaks inimese kohta adekvaatset pilti
* inimesed on üldiselt head
* aga uskumatult rumalad
* enamik meie (inimeste) omadusi on kuidagi evolutsiooniliselt kasulikud, kuid mitte nii, nagu esmapilgul arvaks
* ausus on alati parem kui valetamine, vaja ainult õiged sõnad leida
* hellus tuleb enne jõhkrust, mis tuuakse mängu alles siis, kui hellusest kasu pole
* lahke olla tasub ära (vähemalt endapildi osas)
* maailm saab hakkama
* IGA tegevus võtab energiat

Nüüd ma toimetan edasi.
Ilmselt saan tähtajaks kõik tehtud - ühe asja juba sain ja saatsin ära - iseasi, kas teised ka seda hindavad või on mul ainult: "Nojah, vähemalt tegin oma parima."

1 kommentaar:

  1. Mis veel:
    kohv ei lase magama jääda - prgut, mul küll vahet pole
    enne magamaminekut ei tohi süüa - ma jään magama aint siis, kui kõht on mõnusasti täis.

    VastaKustuta

Ma loen su sõnu, kui nad välja kirjutad ning avaldad!
Noh, paari erandiga.