kolmapäev, 8. mai 2024

Kuram, Tartusse saada oli rekordraske


Nii persses, et kirjutan üles. 
Alustame sellest, et mu hotell - jaa, ma olen ESINEJA, mulle anti tasuta hotellituba - asub bussijaama kõrval. Ma mõtlesin, et nojah, sõidan ikka rongiga, see on mugavam, aga kui üleeile vaatasin, mis rongi valida, avastasin, et raudteel on remont ja Tapal peab nagunii asendusbussi istuma, ja otsustasin ümber. 
Lähen Tartusse bussiga. Esmalt Keilast Balti jaama, sealt trammiga bussijaama, pole nii raske. 

Sõitsin Balti jaama. Seal selgus, et trammiteed on üles kaevatud ning tramm nr 2 (millega saaks bussijaama) ei sõida. Ok. Olud. Vantsisin siis kesklinna, kust sai trammi peale nr 4, higistasin nagu loom, sest arvutiga kott oli raske ja lisaks olin ilmateatest vaadanud, et läheb jälle külmaks, +4 kraadi, ja niisiis olin talvemantlis.Eest lahti, aga ikka jube. 
Sain bussijaama kohale. Oeh. Olgu, lõõgastuseks käisin 15 minutit kempsus, lihtsalt istusin kabiinis ja olin omaette. Läksin välja tegin suitsu - õnneks olin Tartussejõudmise varuga plaaninud, kui ei lähe 15.30 bussiga, vaid 16.00, pole midagi katki. Ostsin lattet ja pirukaid, sest olen selle ära teeninud, nii raske, ent ma olen bussijaamas kohal. Siis läksin välja ja tahtsin bussijuhilt piletit osta. 
"Täna kahjuks ei saa, kõik on välja müüdud."
Apike. 
Lähen sisse kassasse, et millal esimene vaba koht Tartu bussile on. 
Faking 20.30. 

Olgu, mis ma nüüd teen? Küsisin kassapidajalt, millal rongid lähevad. Ta ütles, et baltast 16. 29 järgmine. 
Kell hakkas 16 saama. Otsustasin, et Balti jaama tagasi seiklemine on raskem, kui Ülemistesse minna, kuigi seda kanti Tallinnast ma väga ei tunne. Kott kaalus ka palju, väga ei viitsinud seda jälle tagasi Balti jaama vedada. 
No proovin trammiga Ülemiste poole suunduda.
Uurisin põhjalikult trammipeatuses üleval olevat kaarti. Otsustasin, et adekvaatne on sõita Lindanise peatusse. 
Läksin trammi peale. (Latte oli selleks ajaks otsas, topsi viskasin tammipeatuses prügikasti ja mõtlesin, et nojah, mis teha. Reostan loodust, aga sel hetkel oli väga vaja.)
Ronisin trammi, lõpp-peatus pidi olema Suur-Paala. Sõitsin. Sõitsin. Lindanise peatust ei tulnud. Järgmine Suur-Paala. 
Fakk, ma vaatasin valesti. Ronisin maha ja uurisin kaarti ka selles trammipeatuses. Tundus, et ma pole Ülemiste jaamast hirmus kaugel. Natuke maad tagasi minna ja siis teisele poole Peterburi maanteed. 
Marssisin tagasi. Higistasin nagu loom. Otsisin ja leidsingi. 
Jaamas seisis mingi rong. Seisis juba tükk aega. Mõtlesin, mis värk? 
Kui trepist üles ronisin, tuvastasin rongi pealt kirja "Narva". 
Mitte minu rong. Aga on see üldse õige peatus? 
Küsisin rongiuksel seisvalt morni näoga klienditeenindajalt. 
"Jaa, Tartu rong tuleb kohe pärast meie oma - aga me veel ei saa eest ära, me ootame politseid. "

Politsei tuli ja politseinikud tõstsid mingi venna rongist maha, rong sõitis ära, Tartu rong sõitis ette - ning selgus, et kõige aeglasem võimalik. 
Tartusse aga viib Tapalt kaks erinevad asendusbussi - see, mis peatub igal pool, ja teine "kiirem". Aeglasemaga ma ei jõuaks enam abilinnapea vastuvõtule. Kiirega - vbla jõuan. 
Näeb. 

***

Jõudsin hotelli. Tee peal nägin, kuidas turvafirma riietes noormehed mingit autojuhti survestasid.
"Hei-hei-hei, kuhu sina nüüd minema hakkad?!"
"Keera aken alla!"
Aga ma ei jäänud vaatama, milles asi. On selline jõustruktuuride päev. Kuigi turvafirma otseselt jõustruktuur pole, olid need noormehed väga võimuka olekuga.

Hotell Dorpat. Peale pärimist, mida tegema peaksin, sain isegi elektri tuppa.
Aga rohkem ma küll täna jooksma ei hakka, pekki see abilinnapea vastuvõtt. Jah, Tartus on külmem, jah, ma panin hotelli tulles talvemantli haagid kinni ja oleksin ka kindad kätte pannud, kuid need olid kuskil kotisügavuses ja ma ei jaksanud otsida. Aga inimlikust temperatuurist hoolimata ei kisu õue. Lähen duši alla ja pesen kõik oma kauni meigi maha, muud lihtsalt ei jaksa.
Jaa, migreenitablett on ka sees. 

Kuna mul on pealkirja esitähtedest moodustuvasse värki sõnavahet vaja, panen ühe kuulutuse ka.
Kui te aru ei saa, mis krdi värk, pole ka oluline. Maijaksa seletada.



5 kommentaari:

  1. mu vanemaid tabas Elvast tädi matustelt tulles sama ehmatus, et bussijaamast ei saa piletit (sedapuhku Tartu-Tallinna) - aint et tookord polnud samaks päevakski, pidid minu juurde ööbima tulema.

    Ja see pidi olema just sellepärast, et rongidel on asendusbussid, inimesed väldivad seetõttu Tartu-Tallinna vahelisi ronge ja on otsebussidesse kolinud ja bussiliiklus on üleküllastatud.

    Kui eelistad tagasi minna ikkagi rongiga (või asendusbussi ja rongiga) või lihtsalt ei saa jälle tavalise bussi peale piletit, siis kaubamaja külje pealt (Riia tn poolselt küljelt) lähevad linnaliinibussid nr 25 ja 3 rongijaama.

    25 käib harvem ja 3 tihemini, aga kuna samast peatusest, siis vahet pole.

    Selle peatuse sõiduplaan (igaks juhuks, sest mittetartlasel on ehk raske veebist üles leida):

    https://web.peatus.ee/pysakit/estonia%3A24871

    Seal linnaliinibussides saab maksta Tallinna bussikaardiga, aga kui seda ei ole, siis tavalise pangakaardi-viipemaksega ka (kuigi bussikaardiga on vist odavam).

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Bussikaardiga peaks olema odavam ainult Tartu elanikele. Teistel pole vahet.

      Kustuta
  2. Aa, "rekordraske" on muidugi teatav iroonia.
    Hääletada kahe kooleelikust lapsega, sest jäin bussist maha, ent olin ometi LUBANUD TULLA, oli raskem.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. nooremal oli veel käru ka kaasas, kuigi panin selle hoolikalt kokku, et autojuhte mitte hirmutada.

      Kustuta
    2. Aa, ja see ei olnud Tallinnast, muidugi. Ma elasin siis Türil ja hääletasime Mäo ristis.

      Kustuta

Ma loen su sõnu, kui nad välja kirjutad ning avaldad!
Noh, paari erandiga.